Google Website Translator Gadget

tisdag 5 januari 2016

Min dyrbara relation med Gud

Herren har sagt: Eftersom detta folk nalkas mig med sin mun och ärar mig med sina läppar men låter sitt hjärta vara långt ifrån mig, är fruktan för mig bara ett inlärt människobud. -  Jesaja 29:13

Det kan vara farligt att ta sin tro ytligt. Det är meningen att vi ska en personlig relation med Gud och inte en prestation eller tradition som detta bibelord säger. Att ha Guds fruktan är att inse vem han är och gjort. Men och så förstå behovet av den nåd och kärlek han har gett oss. Det är inte bra för hos att ha en ytlig relation med Gud. Detta varnar Bibeln för om sista tiden. De gör saker i mitt namn men jag känner dom inte. Vi är kallade till gemenskap med Gud och vägen dit är genom Jesus och vad han gjorde på korset för oss. Så känner du att du inte har rätt ställt med Gud? Då är du en bön borta han vill lära känna dig mer för du är dyrbar i hans ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar